A közösségi médián keresztüli véleményformálásban évek óta egyre hangsúlyosabb szerepet kapnak az influencerek, vagyis a GVH megnevezése szerint azok a véleményvezérek, akik sokszor többszázezres követőik nyomán bejegyzéseikkel jelentősen képesek befolyásolni a fogyasztók vásárlási döntéseit.

A jelenlegi gyakorlat alapján a termékmegjelenítéseket tartalmazó Instagram képek, Facebook bejegyzések, vagy éppen YouTube videók általánosságban nem utalnak arra, hogy azok ellenszolgáltatás fejében, egyfajta hirdetésként kerülnek megjelenítésre, ezen kíván változtatni ajánlásával a Versenyhivatal.

Ezentúl az influencereknek nem elegendő csupán a termék megnevezésével, vagy különböző #hashtagekkel közvetve utalniuk a reklámozás tényére, hanem kifejezetten, a fogyasztók számára is egyértelműen felismerhető módon kell jelezniük, hogy a megjelenített tartalom reklámnak minősül.

Fontos kiemelni, hogy a közzétevő véleményvezér mellett a termékgyártók, forgalmazók, valamint a közreműködő reklámügynökségek is felelősként minősülhetnek, amennyiben nem felelnek meg a GVH elvárásainak.

Az ajánlás teljes szövege a következő linken érhető el:

http://www.gvh.hu//data/cms1037278/aktualis_hirek_gvh_megfeleles_velemenyvezer_2017_11_20.pdf